viernes, 25 de noviembre de 2011

Ikaskuntza metodoen klasifikazioa


Ikaskuntza metodoen klasifikazioa

Normalean  metodoen klasifikazioa egiterako mementoan, esperientzia eta ikerketa propioetan egin ohi da. Baina kasu honetan, autoreak ohiko klasifikazioetan oinarrituko da, guztiok ezagutzen duten hizkuntza eta terminologia erabiltzen baitu. Hala ere, nomenklatura pixka bat aldatzea erabaki du, gaur egungo egoeretara moldatzeko.

Errazonamenduaren formari dagokion metodoak.

            1.Metodo deduktiboa.
Ikasten dena orokorretik partikularrera eramaten da. Irakasleak kontzeptuak, printzipioak edo definizioak  aurkezten ditu. Orduan, hauetatik konklusioak eta ondorioak ateratzen dira, edo kasu partikularrak aztertzen dira baieztapen orokorretan oinarriturik. Metodo hau oso baliagarria da kontzeptuak, printzipioak, definizioak, formulak edo legeak ikaslearengandik oso ondo bereganatuta daudenean, hauetatik dedukzioak sortzen direlako. Lana saihesten du eta denbora aurrezten du.

            2.Metodo induktiboa.
Ikasten dena kasu partikularretatik aurkezten da eta zuzentzen duen printzipio orokorra aurkitzera iradokitzen da. Metodo aktiboa da. Esperientzian, partaidetzan eta gertaeretan  oinarritzen da. Hau da, partikularretik orokorrera doa. Metodo hau egokia da printzipioak lortzeko eta hauetatik abiatuz metodo deduktiboa erabiltzeko. Normalean ikasgeletan aldrebes egiten da.

            3.Metodo analogiko edo konparatiboak.
Partikularretik partikularrera. Erakusten diren datu partikularrak konparaketak ezartzea onartzen dutenean.

No hay comentarios:

Publicar un comentario